وایتون چیست ؟ برای اولین بار در سال ۶۰ میلادی با دانستنیه پایین  تولید شد. و در اواخر دهه ۷۰، فلوئورو الاستومرهایی با انعطاف پذیری بهبود یافته در دمای minام ، به واسطه استفاده از Perfluoromethy viny ether به جای HFP معرفی شدند  و روانه بازار گردید.

همچنین، درسیستم های ایجاد کننده پیوندهای مختلف، با معرفی سیستم پخت Bisphenol ، پیشرفت عظیمی در صنعت و پتروشیمی روی داد. این سیستم، دارای مزایا سرعت پخت بیشتر، گرمای بهبود یافته ومقاومت گرمایی و  فشاری کمتر، به همراه ایمنی پخت بهترارائه داد.

 FKM یا وایتون VITON  چیست؟

وایتون چیست

وایتون چیست

فلوئورالاستومرها ، یک دسته از کائوچوهای مصنوعی هستند که میزان مقاومت آن ها در برابر مواد شیمیایی ، روغن و گرمای بیش از حد معمول بوده ودارای طول عمر مفید تا دمای °۱۹۹ سانتی گراد هستند.

بررسی ۴ مزایت مهم در لاستیک وایتون:

  • سختی مواد وایتون از ۵۰ تا ۹۵۵ شور می باشد.
  • پایداری دمایی وایتون به علت پیوند C-F استحکام بسیار بالایی داشته و باعث مقاومت دمایی می شود برای شکستن آن به انرژی بالایی نیاز است.
  • مقاومت شیمیایی وایتون، می تواند بر اساس مقدار فلوئورشان به ترتیب به صورت ۶۶ درصد، ۶۸ درصد و ۷۰ درصد طبقه‌بندی شوند و وایتون هایی که مقدار فلوئور بیشتری دارند، دارای مقاومت بالاتری در برابر سیال ها هستند، و مقاومت بهتری در برابر محلول های اسیدی مانند بنزین، نفت، گاز و… دارند.
  • رنگ کامپاند وایتون در تمامی رنگ های درخواستی توسط لاستیک سازی رویان صنعت تولید می شود و قابل سفارش است.

بررسی انواع Griding VITON or FKM :

وایتون را می توان در سه  گرید اصلی و چند گرید  دیگر از جمله:  وایتون GLT  – وایتون GBLT  – وایتون GFLT – وایتون Extreme (کوپلیمری ازTFE TFE / PMVE / propylene & ethylene) تقسیم بندی می شود که کاربرد بسیار خاص دارند و در ادامه با بررسی  کاربرد، مشخصات و هزینه سه گرید اصلی می پردازیم.

Grid A وایتون:

این گرید جزء پر کاربردترین  و به صرفه ترین در انواع گریدهاست و از جمله کاربردهای آن در صنعت خودرو و صنعت هوا فضا است. این گرید از مواد وایتون دارای ۶۶٪ فلوئور می باشد.

Grid B وایتون:

این گرید مقداری گران‌تر از گرید A بوده و موارد کاربرد آن در کارخانه های فرآوری شیمیایی، صنایع برقی و موارد مشابه فرموله شده است. این گرید از مواد وایتون دارای ۶۸٪ فلوئور می باشد.

Grid F وایتون:

کاربرد گرید F وایتون در سوخت اتوموبیل اکتان بالا همراه اکسیژن، اسید های معدنی آب پوشیده، آب و بخار است. این گرید از مواد وایتون دارای ۷۰% فلوئور است.

تفاوت الاستومر های FKM و FFKM در چیست ؟

وایتون خانواده گسترده ای دارد که هر کدام از آن ها خصوصیات متفاوت و البته در بسیاری موارد مشابه دارند. از معروف ترین زیرگروه های وایتون، پرفلئوروالاستومرها هستند. در حالی که فلوئورو کربن یا FKM شامل ۶۳ تا ۶۸ درصد فلوئور است، پرفلئوروالاستومر یا FFKM  دارای فلوئور ۷۳٪ می باشد.

و همچنین FFKM مقاومت بسیار خوبی در دماهایی شدید دارند و بالاترین مقاومت شیمیایی را نیز دربین همه الاستومرها ارائه می دهند. همچنین لازم به ذکر است که برخی FFKM ها با تمهیدات به مقاومت حرارتی بسیار بالا نیز می رسند.

در چه مواردی از وایتون استفاده نکنیم:

وایتون عموما با هیدروکربن ها سازگاری ندارد و با کتون هایی مانند استون و متیل اتیل کتون – حلال های استر مانند اتیل استات – آمین ها – اسید های آلی مانند اسید استیک ناسازگار است  و برای کاربرد در معرض آب داغ، بخار، حلال‌های قطبی، اترها و استرهای دارای وزن مولکولی پایین، روغن ترمزهای پایه گلیکولی و یا اسیدهای داغ هیدروفلوئوریک و کلروسولفونیک استفاده از این نوع اورینگ اصلا توصیه نمی شود.

تولید کننده انواع قطعات لاستیکی وایتون:

لاستیک سازی رویان صنعت تولید کننده و طراح انواع قطعات لاستیکی با الاستومر وایتون می باشد شما مشتریان گرامی با ارائه قطعه یا نقشه مورد نظر می توانید سفارش خود را ثبت کنید، لاستیک سازی رویان صنعت بهترین قیمت و کیفیت به شما مشتریان گرامی بدون محدودیت تولید، ارائه می دهد.

جهت مشاهده و خرید اورینگ وایتون کلیک کنید.

خصوصیات فیزیکی وایتون عالیخوبمتوسطضعیف
مقاومت در برابر فشار
مقاومت در برابر سایش
مقاومت در برابر اسید
مقاومت در برابر برودت
مقاومت در برابر حرارت
مقاومت در برابر بخار آب
مقاومت در برابر ازن
مقاومت کششی
خصوصیات الکتریکی
خصوصیات دینامیک

به این محصول امتیاز دهید

میانگین امتیاز: ۰ / ۵. تعداد امتیاز دهندگان: ۰