انواع کوپلینگ لاستیکی + استعلام قیمت و خرید

کوپلینگ لاستیکی همراه بافلز

لاستیک کوپلینگ ها، جهت انتقال نیروی بدون ارتعاش بین محور محرک و متحرک مورد استفاده قرار می گیرد رابر کوپلینگ به دلیل دارا بودن خاصیت الاستیکی و ارتجاعی عضو فدا شونده می باشند، همچنین انواع ضربه گیر کوپلینگ لاستیکی با اشکال مختلف در هر سیستم انتقال نیرو کاربرد دارند. برای مثال کوپلینگ بشکه ای به صورت استوانه تو خالی با قوص خارجی مورد استفاده قرار می گیرند. و همچنین در لاستیک سازی رویان صنعت گاهی اوقات با قطعات تقویتی فلز و منجید پوشش داده می شوند طبق درخواست شما متریان گرامی ارائه می گردد.

کوپلینگ لاستیکی چیست

کوپلینگ لاستیکی، به قطعات الاستومری گفته می‌شود که در وسایل انتقال نیرو از تلفات عضو محرک و متحرک جلوگیری می‌کند و همچنین باعث کاهش ارتعاشات و لرزش ها در مکانیزم می‌شود.

لاستیک کوپلینگ ها با شرایط کارکرد مختلف  دارای شکل ظاهری خاص نسبت به طراحی محل نصب می‌باشند و با نام های تجاری و عمومی مختلف شناخته شده اند و تمامی این قطعات لاستیکی قابل سفارش و تولید هستند.

کوپلینگ خورشیدی، ( ۶ پر تا ۱۲ پر) جهت انتقال نیروی شافت محرک به متحرک در مکانیزم کوپلینگ استفاده می شود، این مدل کوپلینگ ها در متریال های ، رابری، پلی یورتان، و pvc کاربرد دارد متریال پلی یورتان، در محیط های سایشی با قابلیت تحمل دمای ۸۵ درجه سانتی گراد ، ارتعاش گیری می کند. متریال پی وی سی تا دمای ۶۵ درجه سانتی گراد و محیط های معمولی استفقاده می شود. و متریال رابری با قابلیت تحمل  دمای ۱۱۰درجه سانتی گراد و با قابلیت سایشی متوسط کاربرد دارن و از لحاظ قیمتی ، متریال های pvc مقرون بصرفه می باشد.

فروش کوپلینگ لاستیکی

کاربرد لاستیک کوپلینگ:

رابر کوپلینگ  چیست؟ در سیستم انتقال نیرو، جهت گرفتن ضربه و افزایش طول عمر شافت و موتور بکار می‌روند و نقش گرفتن ضربه های آنی و ارتعاش را به سیستم انتقال نیرو دارند، در همین جهت لاستیک ضربه گیر کوپلینگ هم نامیده می شود .

و همچنین با توجه به محل کاربردشان، طراحی های مختلفی دارند که رویان صنعت و باتوجه به محیط کارکردشان و نوع ارتعاش از متریال متفاوت طبق درخواست مشتری طراحی، قالب سازی و تولید می کند و همچنین محیط روغنی، شیمیایی، حرارت بالا، ضربه یا لرزش با شدت بالا از جمله عواملی هستند که در انتخاب متریال ساخت کوپلینگ موثر هستند و می بایست با توجه به محیط کارکرد کوپلینگ، متریال مناسب از جنس Nr, Nbr و Cr و.. استفاده کرد.

لاسنیک کوپلینگ

کوپلینگ ها به دسته کلی تقسیم بندی می شوند:

۱_ کوپلینگ های لاستیکی همراه با فلز
۲_ کوپلینگ های لاستیکی بدون فلز یا لاستیک کوپلینگ ها
۳_ کوپلینگ های پلی اورتان

و این قطعه باتوجه به شکل هندسی شان نام گزاری های مختلفی دارند:
کوپلینگ خورشیدی و کوپلینگ گشنیزی، کوپلینگ لاستیکی کمپرسور، کوپلینگ دنده ای، کوپلینگ دندان خرگوشی، کوپلینگH یا کوپلینگ KB, کوپلینگ فانوسی، کوپلینگ بشکه ای، کوپلینگ تایری، کوپلینگ ولکان کشتی یا ژنراتور کشتی، کوپلینگ های غلافی، کوپلینگ های گیره ای، کوپلینگ های مخروطی قفل کننده شفت، کوپلینگ های الاستومتری، کوپلینگ های بوش پین، کوپلینگ های هیرث دسته بندی می شوند. در این مقاله ما به بررسی و معرفی انواع کوپلینگ لاستیکی می پردازیم …

کوپلینگ لاستیکی

چگونه از کوپلینگ‌ مراقبت کنیم؟

یکی از مهم ترین علت خرابی  می‌توان به انتخاب نامناسب جنس کوپلینگ اشاره کرد و میتوان با استفاده از اطلاعاتی مانند: روغنی یا شیمیایی بودن محیط، حرارت بالا یا پایین، ضربه یا لرزش با شدت کم و یا زیاد از جمله عواملی هستند که در انتخاب متریال ساخت کوپلینگ موثر هستند و دومین علت: نصب نامناسب و یا انتخاب نادرست کوپلینگ لاستیکی اشاره کرد.

برای محاقظت بیشتر در برابر فشار و سایش می توانید از کوپلینگ لاستیکی منجیددار استفاده کنید.

قیمت کوپلینگ لاستیکی از موارد پر اهمیت در فروش است که رویان صنعت تضمین کننده قیمت و کیفیت محصول می باشد. و همچنین توجه لازم به سلام بودن کوپلینگ، از طریق توجه به سروصدای غیرعادی، صدای ضربه و ارتعاش، لرزش زیاد و یا عدم آب‌بندی و نشت روغن انجام می‌شود. بنابراین با چک کردن به موقع نشانه های ذکر شده و تمیز کردن مرتب کوپلینگ، می‌توان از آن مراقبت کرد.

لاستیک کوپلینگ

جنس کوپلینگ لاستیکی:

جنس  با توجه به محیط کارکرد و نوع ارتعاشی که به آن ها وارد میشود انتخاب میشوند و متریال های nr .sbr.nbr .cr در شرایط مختلف انتخاب میشوند و همپچنین رویان صنعت ارائه دهنده انواع متریال ها می باشد:

کوپلینگ Nr:

این مدل لاستیک زمانی استفاده میشود که ضربه و لرزش شدت زیاد دارد و محیط کارکرد خنثی و عاری از مواد شیمیایی میباشد.

کوپلینگ Nbr:

نیتریل بوتادین رابر یا nbr لاستیک ضد روغن میباشد که در پمپ های روغنی استفاده میشود و با ترکیب سایر کائوچو ها میتواند خواص ضد ضربه پیدا کند.

کوپلینگ Cr:

کلروپرن ویا نئوپرن از جمله لاستیک های منحصر به فرد است که خواص ضربه گیری ،حرارتی ،شیمیایی را دارد و با توجه به قیمت نسبتا گران این کائوچو در دستگاه ها و قسمت های خاص استفاده میشود.

لاستیک کوپلینگ فلزی

کوپلینگ لاستیکی با تلف کردن انرژی وارده از سمت جسم ضربه زننده، سبب کم کردن لرزش و صدای دستگاه یا موتور می شود. اما از انواع کوپلینگ خبر دارید؟ آیا می دانید کوپلینگ چگونه تولید می شود؟ اگر جواب شما خیر است پس ادامه مطلب رویان صنعت را از دست ندهید.

کوپلینگ لاستیکی

با انواع کوپلینگ لاستیکی آشنا شوید

به طور کلی کوپلینگ لاستیکی به ۲ دسته تقسیم می گردد که یکی از آن ها کوپلینگ صلب و سخت و یکی دیگر کوپلینگ منعطف نام دارد که هر یک در صنایع مختلف کاربردی متفاوت دارند. در ادامه هر یک از این کوپلینگ های لاستیکی را خواهید شناخت.

کوپلینگ لاستیکی چیست

کوپلینگ لاستیکی صلب

این نوع کوپلینگ لاستیکی در یک محور راستا استفاده می شود. به دلیل سخت بودن این نوع کوپلینگ رابر، استفاده کمتری به نسبت کوپلینگ لاستیکی منعطف دارد. دلیل این مسئله هم ناتوانی در جبران نا هم راستایی محور ها است. از این رو کوپلینگ صلب و سخت در محور هایی استفاده می شوند که زاویه های دقیق و محور های تراز داشته باشند. نکته جالب اینکه همین کوپلینگ صلب، انواع مختلفی دارد که شامل کوپلینگ مخلوطی، کوپلینگ فرنچی، کوپلینگ زنجیری، کوپلینگ دنده ای یا هرت می شود.

صلب فلنچی

کوپلینگ لاستیکی صلب فلنچی در بین شافت های چرخ قرار می گیرد. در این نوع محصول تعدادی فلنچ وجود دارد که یکی از آن ها در انتها ثابت شده و دیگری جهت تکمیل درایو به شافت پیچ می شوند. این محصول زمانی کاربرد دارد که  شافت ها دینامیکی یا استاتیکی و همتراز باشند.

صلب غلافی

در این نوع کوپلینگ یک لوله وجود دارد که سوراخ تعبیه شده در آن باید اندازه شافت باشد. وجود کلید در سوراخ موجب می شود تا گشتاور به کمک همان کلید سوراخ، نیرو انتقال دهد.

صلب موف

صلب موف از جنس چدن است و دارای پیچ و مهره های فولادی می باشد. این پیچ و مهره ها به شکلی منعطف متصل هستند که این مسئله سبب می شود تا کوپلینگ بدون جدا شدن از شافت بیرون آید.

صلب هرت

دو قطعه شافت که به یکدیگر متصل هستند و دندانه های مخروطی شکل دارند و در انتها به همدیگر چفت می شوند را کوپلینگ لاستیکی صلب هرت میگویند. دلیل نامگذاری این نوع محصول، نام سازنده اصلی آن آلبرت هرت است.

کوپلینگ زنجیری

انتقال نیرو بین دو شافت توسط کوپلینگ زنجیری انجام می شود. این نوع محصول به طور کلی در انتهای گیربکس یا موتور نصب می گردند تا نیرو را انتقال دهند. اقتصادی بودن این محصول جهت انتقال نیرو، سبب محبوبیت آن شده است.

کوپلینگ لاستیکی منعطف

انتقال گشتاور از یک شافت به شافت دیگر از طریق کوپلینگ منعطف انجام می شود که این نوع کوپلینگ لاستیکی در زمان همتراز نبودن محورها و شافت ها قابل استفاده است. از ویژگی های کوپلینگ انعطاف پذیر این است که تا ۳ درجه عدم انطباق، شافت ها را کنترل می کند و از سرو صدای زیاد و لرزش بیش از حد دستگاه یا موتور جلوگیری می کند. کوپلینگ منعطف نیز انواع مختلفی دارد که در ادامه خواهید خواند.

برای اطلاعات بیشتر از لاستیک کوپلینگ انعطاف پذیر کلیک کنید.

کوپلینگ انعطاف پذیر

 کوپلینگ منعطف امگا

امگا یکی از کوپلینگ های لاستیکی منعطف است که بیشتر برای ناهمراستایی شافت ها قابل استفاده است. نصب و تعویض کوپلینگ امگا باعث شده تا به راحتی باز و بسته شود که همین موضوع برتری مهمی نسبت به دیگر کوپلینگ ها محسوب می شود. ضمن اینکه در تجهیزات سنگین از کوپلینگ منطقه امگا استفاده می شود تا بدون هیچ محدودیتی بتوان از آن استفاده کرد.

کوپلینگ منعطف دنده ای

نحوه عملکرد کوپلینگ منعطف اینگونه است که اول بر روی موتور و شافت با دو توپی که لبه های آن دارد و به شکل دندانه است نصب می شود. سپس توسط بوش دنده ای این دندانه ها چه یک تکه چه دو تکه باشد به هم متصل شده و پس از چفت شدن دندانه ها بر روی یکدیگر عملیات انتقال گشتاور انجام می شود.

کوپلینگ منعطف دنده ای

کوپلینگ لاستیکی در چه صنایعی کاربرد دارد؟

کوپلینگ لاستیکی در صنعت خودروسازی و ماشین آلات بیشترین استفاده و کاربرد را دارد. هرچند صنایع دیگری نظیر پزشکی، دارویی، غذایی،فولاد، پتروشیمی، متالوژوی، صنایع لاستیک سازی، هوا فضا و … هم از کوپلینگ لاستیکی استفاده می کنند. از دیگر کاربردهای کوپلینگ لاستیکی می توان به کلوزه پمپ، پمپ، جرثقیل، فن، سانتریفیوژ، توربین بخار، توربین گاز، موتورهای احتراق، پمپ های زیر آب و تجهیزات کشاورزی اشاره نمود.

گرفتن لرزش و ممانعت از جا به جایی ۲ قطعه، از دیگر وظایف کوپلینگ اساتیکی است که اگر از جنس با کیفیتی استفاده شود استهلاک دستگاه را کم کرده و عمر آن را افزایش می دهد. یکی دیگر از کاربردهای کوپلینگ لاستیکی متصل کردن دو شافت به یکدیگر است که در ریل راه آهن استفاده می شود.

زمانی که انتقال گشتاور از ۲ اتصال صورت بگیرد وظیفه کوپلینگ این است که اگر گشتاور بیش از حد مجاز نیرو انتقال دهد آن نیرو را خواهد شکست تا دستگاه دچار آسیب نشود. جبران ناهمراستایی و کاهش بارهای شوک از شافت ها از دیگر کاربردهای کوپلینگ های لاستیکی است که اگر از کوپلینگ های منعطف استفاده شود، لرزش دستگاه به حداقل می ‌رسد.

لاستیک کوپلینگ

کوپلینگ رابر از چه موادی ساخته می شود؟

لاستیک کوپلینگ از متریال های مختلفی ساخته می شود که با توجه به نوع صنعت با دستگاه مورد استفاده این و تولید می شود. هر متریال برای ساخت کوپلینگ مزایای خود را داشته که باید در زمان انتخاب کوپلینگ به این مسأله باید دقت فراوانی کرد. جهت بالا بردن آگاهی شما عزیزان در ادامه مطلب به شرح تعدادی از متریال های ساخت کوپلینگ خواهیم پرداخت.

کوپلینگ با متریال ان آر : این نوع جنس محصول در مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که محیط شیمیایی نباشد و شدت ضربه زیاد باشد.

کوپلینگ نیتریل بوتادین رابر : این نوع محصول ضد روغن بوده که در پمپ های روغنی کاربرد دارد. یک نکته مهم درباره کوپلینگ وجود دارد که اگر ا با کایوچو ترکیب شود خاصیت ضد ضربه نیز به خود میگیرد.

کوپلینگ سی آر کلروپرن با نیوپرن وقتی ترکیب می شود، بسیار منحصر به فرد بوده و خواصی نظیر ضد ضربه بودن، عایق شیمیایی و حرارتی بودن را دارد. با اینکه این نوع کوپلینگ کارایی بالایی دارد اما به دلیل قیمت گران، فقط در دستگاه ها و قسمت های خاص از آن استفاده می شود.

کوپلینگ اچ ان بی آر : در این نوع کوپلینگ خاصیت ضد روغنی داشته و در مکان هایی که حرارت بالا دارند مورد استفاده قرار می گیرند.

ای پی دی ام کوپلینگ : کوپلینگ لاستیکی تهیه شده از این متریال در برابر اسید مقاوم بوده و در برابر آب شور دریا مقاومت بسیاری دارد.

کوپلینگ لاستیکی

خلاصه:

جهت دریافت قیمت کوپلینگ لاستیکی، با ما تماس بگیرید و همچنین صنایع لاستیک سازی رویان صنعت  با استفاده از دانش مهندسی در طراحی و ساخت انواع کوپلینگ ها و انتخاب متریال مناسب با کارکرد کوپلینگ و تجربه پرسنل ماهر، بالاترین کیفیت را ویژگی بارز محصولات خود قرار داده و با تضمین تولیدات خود موجبات اطمینان خاطر خریداران را فراهم نموده است.و همچنین رویان صنعت انواع کوپلینگ های لاستیکی را طبق درخواست (نقشه و یا قطعه) شما مشتریان گرامی طراحی، ساخت و تولید می نمایید.

در صورت دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ۰۹۱۳۱۰۳۰۹۰ و ۰۹۱۳۱۶۴۸۰۵۴ تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان رویان صنعت شما را راهنمایی کنند.

به این محصول امتیاز دهید

میانگین امتیاز: ۵ / ۵. تعداد امتیاز دهندگان: ۸

6 پاسخ
    • royanlastic گفته:

      با درود و احترام
      بله اگر متریال سفارشی خود را وایتون انتخاب کنید.
      اگر تمایل داشتید با کارشناسان ما صحبت کنید تا راهنمایی ریگان خدمتتون ارائه بدهند.

      پاسخ
    • royanlastic گفته:

      با درود و احترام
      ممنون از نظرتان
      کوپلینگ خورشیدی ۶ پر در سایزهای مختلف و تعداد پرهای مختلف میتوانید به صورت تعدادی و تیراژی ثبت سفارش کنید.
      باتشکر

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *