گسکت لاستیکی EPDM, SBR, HNBR, VITON

فیلم معرفی انواع متریال واشر گسکت لاستیکی

گسکت لاستیکی (Gasket)  چیست؟ در فرهنگ لغت نامه فارسی به معنای و مفهموم آببندی  یا درز بندی، (واشر درزبند یا آببند لاستیکی) می باشد. در لغت نامه  فنی بدین گونه معرفی شده است:برای خالی نماندن  فضای بین دو فلنج به کار می رود که با بسته شدن و انجام عملیات، کار آب بندی به صورت عالی انجام شود و از نشتی دستگاه جلوگیری می شود. و همچنین انواع مدل های ترکیبی لاستیکی و فلزی در فشارهای بالا مورد استفاده قرار می گیرد که تمام آن توسط مهندسان لاستیک سازی رویان صنعت طراحی و تولید می گردد.

و همچنین در انواع نسوز، ضد اسید، روغنی، منجید دار و سیم دار در لاستیک سازی رویان صنعت موجود می باشد.  الاستومرمورد استفاده معمولا در لوله کشی ها و خطوط آبی کاربرد دارد به دلیل و  به دلیل نصب آسان و سریع و آب بندی مطلوب است و  بعضی از  گسکت های لاستیکی یا واشرهای آببندی لاستیکی از کات کردن ورق های رابر تولید می شود که هم به صورت لاستیکی و هم به صورت ترکیب لاستیکی و فلزی در لاستیک سازی رویان صنعت موجود می باشد.

گسکت لاستیکی. گسکت سیلیکونی. واشر لاستیکی. واشر سیلیکونی. گسکت وایتون. واشر وایتون. گسکت epdm. گسکت nbr. گسکت نسوز. واشر درب کوره سیلیکون.

گسکت لاستیکی ، واشر نسوز

  قطعات آبندی می باشد که بین دو سطح جهت جلوگیری از نشتی مورد استفاده قرار میگیرند.

و در هر سیال جنس کائوچوی لاستیک باید مطابق با نوع سیال انتخاب گردد به عنوان مثال در اسید سولفوریک با غلظت ۲۰ درصد الاستومر epdm گزینه مطمئنی میباشد ولی در صورت بالا رفتن غلظت اسید تا ۷۰ درصد کائوچوی وایتون میتواند این درصد اسیدیته را مقاومت کند.

گسکت لاستیکی

 Gasket یا همان لاینر لاستیکی قطعه پلیمری میباشد که در جهت آب بندی sealing
انواع مکانیزم ، دستگاه ها و ماشین آلات و ادوات صنعتی و غیر صنعتی به کار گرفته میشود.

گسکت لاستیکی. گسکت سیلیکونی. واشر لاستیکی. واشر سیلیکونی. گسکت وایتون. واشر وایتون. گسکت epdm. گسکت nbr. گسکت نسوز. واشر درب کوره سیلیکون.

جنس گسکت لاستیکی:

در همین راستا میتوان به شرایط حرارتی برودتی در سیستم های گرمایشی سرمایشی اشاره داشت که سیلیکون ها با خاصیت ضد حرارت تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد و برودت منفی ۳۰ درجه خواص الاستیکی خود را حفظ میکنند.

گسکت epdm:

کائوچوی epdm با خواص منحصر به فرد و متنوع خود در اکثر شرایط جوابگوی نیاز گسکت آببندی میباشد ودر محیط های اسیدی و بازی. آب شور با املاح معدنی ،آب گرم تا ۱۰۰ درجه سانتیگراد و اکثر مواد شیمیایی کارایی خود را نشان داده است.

گسکت nbr:

در این بین لاستیک نیتریل یا همان nbr هم در شرایط خاص نظیر کارکرد در محیطی که سیال روغن های آروماتیک باشد و روغن با  قطعه در ارتباط باشد،  کاربرد دارد و حتی در سیستم های انتقال گاز هم نیتریل بوتادین رابر با درصد نیتریل بالا جوابگوی گرفتن نشتی به صورت ایمن میباشد.

گسکت sbr:

در همین راستا الاستومر استایرن یا همان sbr در مواردی که شرایط محیط خنثی باشد و یا سیال آب شیرین باشد کاربرد دارند و به دلیل اقتصادی بودن این لاستیک استفاده گسترده ای در صنعت دارند.

گسکت سیلیکونی:

جنس این قطعه باتوجه به موقعیت و شرایط کارکرد از انواع الاستومر انتخاب گردد و در طراحی یک مجموعه یکی از پارامترهای مهندسی میباشد به عنوان مثال: در درب های دیگ های بخار  به دلیل دمای زیاد از  گسکت  ها و واشرهای سیلیکونی استفاده میشود سیلیکون ها در دماهای -۲۰الی ۱۸۰ درجه سانتیگراد پایدار هستند و تخریب نمیشوند.

گسکت لاستیکی. گسکت سیلیکونی. واشر لاستیکی. واشر سیلیکونی. گسکت وایتون. واشر وایتون. گسکت epdm. گسکت nbr. گسکت نسوز. واشر درب کوره سیلیکون.

استفاده واشرهای آببندی در آب های صنعتی با سختی بالا

در آب های شور از گسکت های epdm استفاده میشود که این واشر ها تا دمای ۱۲۰ درجه مقاومت حرارتی دارند. گسکت های epdm با فرمولاسیون مناسب در مقابل اسیدها و بازها مقاوم هستند، صنایع لاستیک سازی رویان صنعت با داشتن دانش بروز کامپاندینگ  تولیدکننده انواع گسکت با الاستومرهای  nbr .epdm.silicon.nr.cr sbr hnbr.viton  میباشد. و همچنین زمانی که در سیستم نشتی جزئی وجود داشته باشد و فشار و دما پایین باشد از گسکت های Rubber – steel (لاستیکی و حلقه فلزی) برای آب بندی استفاده می شود.

گسکت لاستیکی. گسکت سیلیکونی. واشر لاستیکی. واشر سیلیکونی. گسکت وایتون. واشر وایتون. گسکت epdm. گسکت nbr. گسکت نسوز. واشر درب کوره سیلیکون.

گسکت های Hnbr:

این الاستومر مدل هیدروژنه الاستومر nbr میباشد که در این کائوچو با تقویت مقاومت در مقابل حرارت تا ۱۴۰ درجه سانتیگراد و بالارفتن مقاومت به اوزون و شرایط جوی ، مقاومت شیمیایی و خاصیت ضدروغنی باعث شده در طیف  حساس به کارگرفته شود. البته از معایب این الاستومر به قیمت گران و مقرون به صرفه نبودن در شرایط کاری عمومی میتوان اشاره کرد.

واشر گسکت لاستیکی | واشر آببندی گسکت | انواع گسکت لاستیکی | گسکت چیست|واشرتخت

گسکت وایتون viton:

الاستومر وایتون در دمای بالا تا ۳۵۰ درجه سانتیگراد و اکثر اسیدها و مواد شیمیایی کارایی دارند. و واشر درب کوره از این الاستومر ساخته می شود.

خلاصه:

گروه صنعتی رویان صنعت تولید کننده انواع گسکت لاستیکی و واشر (منجید دار و فلزدار و…) ضد مواد شیمیایی ضد اسید ضد روغن و… در انواع متریال (جنس) مختلف، ارائه می دهد و با ساخت قالب توانایی تولید این قطعه را با پرس های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک را بدون محدوریت تولید داراست.

جهت اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با گروه لاستیک سازی رویان صنعت تماس بگیرید.

به این محصول امتیاز دهید

میانگین امتیاز: ۵ / ۵. تعداد امتیاز دهندگان: ۶

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *